Antara Pingat Diperoleh Pandelela Rinong

Pandelela Rinong NAMA Pandelela Rinong Anak Pamg bukan lagi asing dalam arena sukan renang tanah air. Gandingan penerjun negara Pandelela Rinong dan Cheong Jun Hoong akan berkongsi ganjaran RM300000 serta pencen bulanan RM3000 seorang sebagai ganjaran atas kejayaan memenangi pingat perak Sukan Olimpik Rio.


Ke Olimpik Sejak Usia 15 Tahun Kejayaan Pandelela Rinong Jadi Kebanggaan Astro Awani

2007- Pingat Emas Sukan SEA 10m berirama platform.

Antara pingat diperoleh pandelela rinong. 5 hari selepas Chong Wei berpuas hati dengan pingat perak Olimpik kedua peribadi Pandelela Rinong dari Bau Sarawak mencatat sejarah selepas memenangi pingat gangsa dalam acara terjun 10 meter. Pandelela Rinong terlepas peluang meraih sebarang pingat Tempat 12 admin 2 weeks ago Info Semasa Leave a comment 12 Views Kesil4pan pada t3rjunan 1 mengundang padah sekali gus menyebabkan ratu terjun negara Pandelela Rinong terlepas peluang meraih sebarang pingat dengan menamatkan kedudukan di tempat ke-12 acara 10 meter m platfrom wanita. 2009-Pingat emas Sukan SEA 10m berirama platform.

Laporan Astro Awani - Sepanjang pembabitannya sebagai atlet terjun negara pelbagai kejayaan diraih gadis Bidayuh ini sekali gus mengharumkan nama Malaysia di persada dunia. Pandelela Rinong anak Pamg AMN JBK lahir 2 Mac 1993 ialah seorang atlet Malaysia bagi acara terjun. Dua atlet kesayangan ramai itu tetap mendapat pujian biarpun hanya meraih tempat kelapan dan terakhir acara terjun 10 meter m platform seirama pada Sukan Olimpik Tokyo 2020 di Pusat Akuatik Tokyo Selasa.

Jalan Universiti 50603 Kuala Lumpur Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Malaysia ANTARA PENCAPAIAN PANDELELA RINONG. Manakala penerjun Kanada Caeli McKay memenangi pingat gangsa dengan 33855 mata keseluruhan. Pandelela Rinong berjaya meraih 55570 mata keseluruhan untuk menjuarai kejohanan persediaan untuk Sukan Olimpik Tokyo ini.

Pandelela mempunyai 100000 pengikut di Instagram dan mempunyai lebih daripada 117000 orang di laman Facebook rasmi beliau. Turut bersaing dalam Olimpik 2012 bersama Pandelela. ATLET Terjun Pandalela Rinong Pamg.

Mereka akhirnya meraih pingat perak di Olimpik Rio. RIO DE JANEIRO. Dia yang mula menceburi bidang sukan ini seawal usia 14 tahun mampu tersenyum puas kerana.

Pandelela muncul atlet wanita pertama Malaysia memenangi pingat di Sukan Olimpik selepas meraih pingat gangsa acara 10m platform pada edisi 2012 di London. Kecederaan berterusan yang dialaminya menghalang Pandelela Rinong ke podium sekali lagi dalam acara 10 meter platfrom individu dan hanya mampu menduduki tempat ke-11 dalam pusingan akhir di Sukan Olimpik Rio di sini pada Khamis. Sekolah Sukan Bukit Jalil Kuala Lumpur Malaysia.

Pandelela Rinong sekadar menamatkan saingan di tangga ke -12 dalam acara final yang berlangsung di Tokyo Aquatics petang tadi. Malah pencapaian menakjubkan Pandelela gadis Bidayuh dari Bau Sarawak yang mencipta sejarah dengan meraih pingat gangsa dalam acara terjun menjadikan beliau atlet wanita pertama Malaysia. Di bawah skim insentif Majlis Sukan Negara MSN untuk Olimpik pemenang pingat emas akan menerima RM1 juta dan pencen bulanan RM5000.

Hasrat untuk memburu pingat dalam acara final 10 meter platform wanita tidak kesampaian apabila ratu terjun negara. Acara terjun badminton dan berbasikal trek adalah antara sukan yang disasarkan bakal menyumbang pingat buat kontinjen Malaysia di Olimpik Tokyo. Antara pencapaian yang telah diperolehi oleh Pandelela Rinong termasuklah memenangi pingat gangsa di Sukan Olimpik London pada tahun 2012 pingat gangsa di Kejohanan Dunia Rom pada tahun 2009 pingat Perak di World Series Moscow pada tahun 2011 pingat emas di Sukan Komanwel New Delhi pada tahun 2010 dan pingat gangsa di Sukan Asia GuangZhou.

Pandelela mempunyai 100000 pengikut di Instagram dan mempunyai lebih daripada 117000 orang di laman Facebook rasmi beliau. Pemilihan Pandelela itu hasil kejayaannya meraih pingat perak pada temasya Olimpik Rio baru-baru ini. Peserta Olimpik Malaysia paling muda di Rio Nur Dhabitah Sabri 17 lebih menyerlah mengatasi pemenang pingat perak.

Pandelela Rinong dan Cheong Jun Hoong. - Foto Muhd Asyraf Sawal. -Pingat Emas Sukan SEA 10m platform.

Itu antara bingkisan harapan dan sokongan warganet buat dua penerjun negara Pandelela Rinong dan Leong Mun Yee. Pandelela Rinong menjadi atlet wanita Malaysia pertama yang memenangi pingat pada Sukan Olimpik. Dia mengalahkan penerjun tuan rumah Matsuri Arai di tempat kedua dengan 34200 mata keseluruhan.

Pandelela Rinong menjadi atlet wanita Malaysia pertama yang memenangi pingat pada Sukan Olimpik. Dengan kejayaan itu Pandelela menjadi wanita pertama negara kita bergelar pemenang pingat Olimpik melakarkan sejarah manis untuk Malaysia. Pandelela Rinong Raih Pingat Gangsa Acara Terjun 10 meter Platform Wanita Di Windsor CanadaRatu terjun negara Pandelela Rinong meraih pingat gangsa acara 10.

Ratu terjun negara Pandelela Rinong dianugerahkan sebagai Ikon Belia Sukan Sarawak 2016 sempena sambutan Hari Belia Peringkat Negeri hari ini. Beliau menjadi wanita pertama Malaysia pembawa bendera di Upacara Pembukaan Sukan Olimpik Musim Panas 2012 di London dan mencatat sejarah sebagai atlet wanita Malaysia pertama memenangi pingat Olimpik pingat gangsa iaitu dalam acara terjunan 10 meter platform wanita dan.


Pandelela Rinong August 2012


Ini Jumlah Wang Tunai Diterima Atlet Jika Menang Pingat Di Sukan Olimpik Iluminasi


Pandelela Rinong August 2012


Penerju Negara Antara 10 Terbaik Dunia Sukan Mstar


Belum ada Komentar untuk "Antara Pingat Diperoleh Pandelela Rinong"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel