Pingat Emas Indonesia Dalam Acara Apa

Mereka menumpaskan Thailand 227-219 dalam separuh akhir. Hidilyn 30 adalah pemenang pingat perak Olimpik 2016 di Rio de Janeiro.


Berlatih Belakang Rumah Di Jasin Melaka Hidilyn Diaz Sumbang Emas Pertama Olimpik Untuk Filipina Utusan Digital

Mereka menumpaskan Thailand 227-219 dalam separuh akhir.

Pingat emas indonesia dalam acara apa. Setakat ini Malaysia masih belum mendapat sebutir pingat emas. 8 di dalam acara badminton 2 acara terjun dan 1 di dalam acara berbasikal. Kumpulan yang melebihi 5 orang dalam satu team.

PERNAH berhasrat mahu bersara dari sukan badminton pada tahun 2012 atlet beregu wanita Indonesia Greysia Polii bersyukur kerana tidak mengikut kata hati. Catatan masa yang sama ini memberikan kedua-dua perenang ini berkongsi pingat gangsa. Selepas tewas dalam acara berpasukan lelaki di tempat sendiri dua tahun lepas skuad skuasy negara memastikan tidak melakukan kesilapan yang sama kali ini di Kelab Polo Manila dengan kedua-dua pasukan lelaki dan wanita mengekalkan rekod kemenangan 100 peratus dalam perlawanan round robin untuk merangkul pingat emas pada Isnin.

Tetapi apa yang pasti peluang terbaik untuk Malaysia merasai pingat emas masih lagi dalam sukan badminton berbanding terjun atau lumba basikal. Walau apa pun keadaannya tidak ada salahnya untuk menyingkap kembali kejayaan dan kegemilangan Malaysia di Olimpik yang lalu dan berharap dapat meraih pingat dan emas. Walaupun hanya meraih tempat keempat pada Kejohanan Asia di Tashkent April 2021 itu cukup untuk melayakkan dirinya di Olimpik buat kali keempat dan mungkin terakhir.

Pada 2018 dia meraih emas Sukan Asia di Indonesia juga emas Sukan SEA 2019 yang berlangsung di Filipina. Saingan di Musashino Forest Sport Plaza itu menyaksikan gandingan emas Sukan SEA 2019 itu mengatasi Chen Qing Chen-Jia Yi Fan dengan 21-19 21-15 dalam tempoh hampir sejam. Dalam saingan peringkat suku akhir esok Mohd Azizulhasni berada dalam.

Sementara itu pingat emas dan perak dimenangi oleh Alain Bernard Perancis dan Eamon Sullivan. Indonesia memperoleh pingat emas pertama di Sukan Olimpik kali ini selepas Greysia Polii-Apriyani Rahayu memenangi perlawanan akhir acara beregu wanita sebentar tadi. Kejayan ini menjadikan Indonesia sebagai negara ketiga di rantau Asia Tenggara selepas Filipina dan Thailand yang berjaya membawa pulang pingat emas temasya Olimpik 2020.

Dalam final acara beregu wanita di Musashino Forest Sport Plaza gandingan Greysia Polii-Apriyani Rahayu berada di ranking keenam dunia berhasil menewaskan pasangan pilihan kedua dari China Chen Qing Chen-Jia Yi Fan 21-19 21-15 dalam tempoh kurang daripada sejam. Dalam acara renang 100m gaya bebas kategori lelaki perenang Amerika Syarikat dan Brazil masing-masing menamatkan perlumbaan dengan catatan masa 4767 saat. TOKYO Gandingan wanita Indonesia Greysia PoliiRahayu Apriyani berjaya meraih pingat emas acara beregu badminton temasya Olimpik 2020 sebentar tadi.

INDONESIA meraih pingat emas pertama dalam Sukan Olimpik Tokyo 2020 menerusi acara badminton hari ini. Tamberi Barshim berkongsi pingat emas acara lompat tinggi Gianmarco Tamberi dan Mutaz Essa Barshim menyinar dalam kalungan pingat emas bersama di Tokyo yang mencerminkan persahabatan yang membantu mengangkat mereka ke puncak prestasi. Saya hanya fikir apa yang diberitahu jurulatih kepada kami dan sokongan daripada rakan sepasukan kata Fatin yang berjanji untuk menebus kembali kekecewaan hanya mendapat gangsa dalam usahanya mempertahankan emas dalam acara individu wanita semalam lapor Bernama.

Hanya berusia sembilan tahun Adam berjaya memaparkan prestasi yang mengagumkan sekali gus melayakkan pasukan ski air merangkul pingat emas keempat Image via BERNAMA Adam menang pingat emas acara trick lelaki selepas meraih 3860 mata menewaskan peserta lebih dewasa termasuk pemenang pingat perak Dimas Ridho Suprihono dari Indonesia 3440 manakala. Ternyata keputusan Greysia untuk menangguhkan hasrat menggantung raket akhirnya berjaya membuahkan hasil dengan kejayaan meraih emas di Olimpik Tokyo 2020 tempoh hari. Setakat ini atlet-atlet Malaysia yang beraksi di Sukan Olimpik telah berjaya memenangi 11 pingat kesemuanya.

Saya hanya fikir apa yang diberitahu jurulatih kepada kami dan sokongan daripada rakan sepasukan kata Fatin yang berjanji untuk menebus kembali kekecewaan hanya mendapat gangsa dalam usahanya mempertahankan emas dalam acara individu wanita semalam. Cumanya dunia badminton semakin berubah. Pingat Yang Dikongsi.

Neeraj Chopra membuka mata dunia tentang keupayaan dirinya yang mengagumkan menjadi atlet pertama India memenangi pingat emas dalam acara olahraga Olimpik serta bergelar atlet individu kedua memenangi pingat emas temasya. Setakat ni Malaysia tak menang pingat emas lagi tapi kita berjaya sapu empat Perak dan tiga Gangsa untuk acara. Edisi Olimpik ketika itu menyaksikan penyertaan sulung badminton sebagai acara sukan rasmi dan ia menjadi pertaruhan rebutan untuk negara-negara Asia jaguh badminton seperti China Indonesia Korea Selatan dan Malaysia.

Kita masih perlu berusaha dan juga bertawakal kepada Allah dan kita juga kena execute the plan really well melaksanakan apa yang dirancang sebaik mungkin selain 100 peratus fokus pada hari perlumbaan kata pemenang pingat gangsa dalam acara sama pada edisi Rio 2016. Indonesia adalah negara ASEAN pertama yang memenangi pingat emas Olimpik ketika Barcelona 1992 melalui sukan badminton. Pada tahun 2014 Jepun telah muncul juara Piala Thomas memecah dominasi sekian lama oleh China Indonesia dan Malaysia.

Tiada siapa menyangka seorang pemuda bertubuh kurus tinggi lampai dari India berjaya memenangi pingat emas Olimpik dalam acara rejam lembing. Emas RM150 ribu setiap ahli Perak RM40 ribu setiap ahli Gangsa RM20 ribu setiap ahli.


Mwi6klijvdsn2m


Beregu Badminton Wanita Indonesia Sekat Dominasi China


Lembu Rumah Gerai Bakso Kopi Seumur Hidup Ini 35 Senarai Hadiah Pemenang Pingat Emas Badminton Indonesia Gempak


Malaysiakini Sukan Sea Skuad Gimnastik Sumbang 2 Lagi Emas


Belum ada Komentar untuk "Pingat Emas Indonesia Dalam Acara Apa"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel